Systemy CRM

Customer Relationship Management – to narzędzie, które automatyzuje i wspomaga procesy, na styku klient - organizacja w zakresie pozyskania oraz utrzymania (obsługi) klienta.

Systemy CRM istnieją na rynku już bardzo długo, ale wzrost ich wykorzystania obserwuje się dopiero w ostatnich 3-4 latach, ze względu na lepszy dostęp do technologii i integracji danych. Firmy wykorzystują rozwiązania CRM w celu pozyskania nowych oraz utrzymania istniejących klientów i odpowiadaniu na ich unikalne potrzeby. Jeżeli firma skoncentruje się na dostarczaniu wysokiej jakości usług, spełniających te potrzeby, to będzie dzięki temu budować lojalność klienta, a to naturalnie przełoży się na wzrost sprzedaży.

CRM jest inwestycją dla firmy i jej managementu oraz musi zostać zaakceptowane przez pracowników nie tylko z działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Poza tym rozwiązanie musi mieścić się w celach firmy - inaczej nawet najlepsze wdrożenie pójdzie na marne, jeśli prowadzone na kliencie działania nie będą właściwie monitorowane i prawidłowo przechwytywane lub jeśli dodatkowe dane klienta nie są dostępne dla odpowiednich ludzi w odpowiednim czasie.

Rozwiązanie CRM prawidłowo wdrożone i wykorzystywane w firmie, skraca cykl sprzedaży, ogranicza koszty administracyjne, poprawia sprawozdawczość i przyspiesza czas realizacji zadań, zwiększa sprzedaż i retencję klienta. W rezultacie, rozwiązania CRM pozwalają firmom na zwiększanie przychodów poprzez przechwytywanie nowych klientów, utrzymanie istniejących, a to wszystko dzięki lepszemu zarządzaniu ich działalnością.

Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na żadne z narzędzi CRM, skontaktuj się z nami. Wspólnie wybierzemy i dostarczymy rozwiązanie najbardziej pasujące do Twojego biznesu.

Zadzwoń do nas, umów się na niezobowiązujące spotkanie. Pokażemy Ci, dlaczego nasi klienci zdecydowali się właśnie na współpracę z nami. A wtedy sam zdecydujesz czy te powody występują także u Ciebie i jaki wykonasz kolejny krok.